Olen hämmästynyt ja kummastunut tästä isosta kategorioinnista eli ruokarajoitteiset on oma ryhmänsä. Vastustan tällaista kategoriaa. Ruoka-allergikko ei tee sitä tahallaan eli ole allerginen. Näin heitä ei voi rinnastaa heihin, jotka eivät tykkää jostakin ruuasta. Olen myös erittäin vihainen heille, jotka sanovat olevansa allergisia. vaikka eivät ole. Ajattelemattomuutta. Ja piste.

Ja jos joku kokki (helsinkiläinen kuuluisa fabkokki) sanoo, että allergiset asiakkaat vievät häneltä luovuuden, niin menen muualle. Kun lähden syömään en lähde vain parilla hassulla kympillä, kyseessä on aina isompi summa. En osta listan halvinta - harvoinpa ne minulle sopiikaan - vaan pohdin mitä syön laadullisesti hyvin ja mitä riskejä voin ottaa. Varsinkin silloin otan riskejä enemmän kun  allergia on vähäisempää eli talvella. Listastani voi vähentää aineksia, mikä tällaiselle porkkana- ja kananmunaentusiastille on hyvä asia. Tervetuloa porkkanakakku ja muut leivonnaiset!

Olin reissussa Portugalissa. Onneksi olin etukäteen opiskellut joitakin ruokasanoja ja ruokakulttuuria ylipäätään, koska maasta sai mitä tilasi. Tykkäsin erityisen paljon palvelusta ja joskus jouduimme tekemään niin, että lähetimme ainekset takaisin keittiöön ja se oli tietysti "no problem". Hehän eivät tiedä allergioista mitään... vielä.Onnistunut oli reissu ja söin siis pihviä koko ajan eli 6 päivää, tosin lounaalla söin joskus kanaa. Voih, voisin lähteä uudelleen!

Voikaapa hyvin ja nauttikaapa ajasta jolloin allergia ei niin vaivaa!