Aamu. Katson kelin voinko tuulettaa. Joskus kun parvekkeelle tulee savua, en voi tuulettaa kämppää. Ikkunaan ei ole ollut varaa ostaa verkkoa allergisille.

Deodorantti. Minulla on tasan 2 deodoranttia, jotka käyvät. Niissä ei ole ylimääräisiä hajusteita eikä sitruunahappoa. Shoppailu ei ole siis elinehtoni.

Naamarasva. Lumenen Arctic Aqua onneksi käy, mutta ostan kolme naamarasvaa vuodessa ja valikoima kohdallani on vähäinen, joten rutiinilla menee. Tarjoukset joita esimerkiksi hulluilla päivillä on, niin sisältävät usein soijaa jossain muodossa tai sitruunahappoa. Nyt on usein ollut mukana lakkaa ja karpaloa, jotka eivät käy minulle.

Hammastahna. Oletteko oikeasti lukenut mitä niissä on? Minulle ei halvimmat käy, koska niissä on aineita, josta ei tiedä. Onneksi veljeni on kemisti ja häneltä tarkistan monia asioita. Käytän Sensodynea ja paras on original. Ihan kaikkea siitäkään tuotesarjasta en voi käyttää.

Aamiainen. Leipää ja teetä. Ehkä leikkeleitä, jossa ei ole soijaproteiinia. Monissa on. Tee? Mitä se sisältää? Sitruuna ei käy. Vihreä tee käy. Leivät? Joka paikkaan tungetaan nykyisin siemeniä ja ne eivät käy minulle. Kasviöljyä ei määritellä, joten ostan varman päälle sen leivän jossa mainitaan rypsiöljy.  Jos joskus ostan jogurttia, niin se on maustamatonta. Mikään muu ei käy, ja usein niissä on lisäaineita (200-228) ja sitruunahappoa.

Purkka? Jos aamulla lähden, niin usein pistän purkan suuhun ja yritän edistää syljen eritystä. Allergisilla ei sylkeä erity tarpeeksi, siksi käytän purkkaa. Niin oletteko lukeneet purkan tuoteselosteet? Minulle käy jotkut pirkan purkat. Moni jää hyllyyn, kun nekin ovat täynnä lisäaineita ja joskus myös sitruunahappoa.

Tässä vaiheessa olen vasta pääsemässä ulos.

Villi arvaus, että menenkö näitä hakemaan ex tempore? Niinpä.