Yritän olla ruuhka-aikana poissa pahimmasta pölinästä vaihtelevin tuloksin. Henki kuitenkin kulkee huonommin ja jotain on aina tehtävä. Sarvikuonolla on käyttöä tänäänkin.

Käytän maitohappobakteereja. Käytän sitä ympärivuoden. Uskon että ne auttavat. Eikä ne ole niin kalliitakaan. Jotain on kuitenkin tehtävä vatsan hyvinvoinnin eteen.

Moni soijasta tykkäävä ja moneen vaivaan avunsaaneet eivät ymmärrä, että olen soija-allergikko. Soijaa olen käyttänyt aikoinaan, nyt en enää yhtään. Selkeän reaktion sain kun käytin soijajogurttia. Ruoka-uskonnot ovat minulle vieraita ja muoti-ilmiöistäkään en enää innostu, eikä se ole sairaille niin hyväksikään. Mutta toisaalta ihmiset ovat aikuisia, niin päättökööt itse.

Vähän asiaa erilaisista laihdutusvalmisteistaeli Nutrilett-aineet ja muut lisäravinteet, joilla laihdutetaan. Olen itsekin tehnyt ja käyttänyt. Lisäaineitahan niissä on, joten valitettavaa on että ne voivat allergiaa vaikeuttaa. Itselläni oli niin outoja oloja ja jatkuvaa migreeniä, joten sen jälkeen en ole niitä käyttänyt. Monille terveemmille se voi auttaa, mutta sairaiden ei kannattaisi. Ravitsemuterapeutit ovat olleet siitä eri mieltä. Jotkut kannustavat käyttämään. Minä en noiden vuosien jälkeen käyttäisi. Jos joku on saanut avun niin hyvä.

Joten monelaista mietettä on arkenakin!